nieuwbouwproject:
Scheepskwartier (Dordrecht)

Login

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Bent u nog geen lid?
Klik dan hier om u
gratis aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Klik dan hier om een
nieuw wachtwoord aan
te vragen.

Selecteer een nieuwbouwregio

Kom in contact met uw buurtgenoten

Menu

• Home
• Nieuws
• Forum
• Fotogallerij
• Agenda
• Klantenvoordeel
• Links
• Contact

Gebruikers Online

Gasten Online : 1

Aangemelde leden : 17
Nieuwste lid
john

Fotogallerij

Fotogallerij

Laatste Foto (16-09-2008)

Forum over Scheepskwartier - Vraagje

AuteurBericht
Alex&LauraGeplaatst op: 19-01-2008 23:49

Hi,

Ik heb een vraagje,
als je nu gaat kijken bij de bouwplaats,
zie je op sommige plekken een soort van overdekking staan.

Weet iemand van jullie waar dit voor is?

Weten jullie misschien ook of alles nog op schema ligt?
Wij krijgen namelijk niet veel info van Woonbron.
Is bij jullie meer bekend?

Gr. Alex en Laura (bouwnr 28)

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 21-01-2008 10:40

Beste Alex en Laura,

Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar wij wonen nu tegenover de bouwplaats, eerste oplevering nieuwbouw. dat zijn de bekisting, daar wordt het beton omheen gestort zodat de muren er komen te staan.

ze zijn nu bij de kotterstraat bezig. ze lopen volgens mij wel iets achter maar de gaan wel snel er loopt ook een hoop personeel.

Groetjes,
Nathalie en Pascal

Naar boven
paulenmargrietGeplaatst op: 22-01-2008 16:38

De snelheid zit er volgens ons nu ook aardig in, of dit betekent dat ze op schema liggen geen idee?

gr,

P & M

Naar boven
D&PGeplaatst op: 28-01-2008 10:25

Die overkapping is tunnelbekisting. Omgekeerde U-vorm waarmee gelijk de muren en vloer tegelijk worden gestort (van meerdere woningen tegelijkertijd). Bekisting op zijn plek zetten, leidingen en wapening eraan en erop bevestigen, afdichtschotten ertegen en storten maar.

Gister weer even kijken, schiet echt op zo, voorzijde heeft ook al de vorm van het dak, en achterste straat ook al voor de helft. En wij hebben nu tenminste ook een vloer gekregen (wij hebben 1 van de laatste woningen).

Naar boven
Richard en WandaGeplaatst op: 30-01-2008 19:30

Hallo Buurtgenootjes!

Wat leuk dat er weer zo veel reacties zijn en nieuwe bewoners zijn aangemeld, welkom!

Wij zullen ook wat achterlaten op het voorstelforum, leuk initiatief!

Woonbron wil inderdaad niet veel informatie geven helaas... Aankomend weekend gaan wij ook weer een kijkje nemen, wij zullen foto's maken en het verslag op de site uitbrengen!

Groetjes en hopelijk tot snel allemaal!

Richard en Wanda (Kofstraat nr.6)

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 31-01-2008 13:57

hallo aanstaande bewoners,

Volgens mij lopen ze aardig op schema, mijn pa die had een praatje gemaakt met de uitvoerder en die zei dat ze op schema lopen, dus dat is goed nieuws.

Groetjes

Nathalie en Pascal

Kofstraat 13

Naar boven
paulenmargrietGeplaatst op: 06-02-2008 09:00

Hallo allemaal,

heeft iemand reeds een 2e betaling richting de aannemer moeten verrichten voor een volgende bouwfase? Wij ondervinden wat problemen met de postaanlevering, dus vandaar onze vraag.

gr,

P & M

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 06-02-2008 12:14

Hallo Paul en Margriet,

Wij hebben alleen vorige week per post een overzicht van het bouwdepot ontvangen van Qnion. Verder nog geen 2e termijn ontvangen.
Vindt dit ook erg lang duren.

Groeten,

Nathalie

Naar boven
rich&sabGeplaatst op: 24-02-2008 16:32

Hallo buurtjes

Wij hebben nog geen enkele rekening ontvangen sinds de start van de bouw.

De hypotheekadviseur had tegen ons gezegd dat we per bouwfase een rekening zouden krijgen.

Ik lees nu dat sommige mensen al wel rekeningen hebben ontvangen? en zelfs wat probleempjes hebben.

Hoe is dat bij jullie ???

Groetjes Sabrina en Richard

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 25-02-2008 09:08

Hallo bewoners,

Wij hebben ook nog geen rekening ontvangen. Alleen de eerste rekening die via de notaris ging. Verder nog niets van rekeningen gehad. Wel allerlei brieven van Qnion over de rentes etc. maar geen rekeningen van de bouwtermijnen.

Misschien even contact opnemen hierover met Qnion?!

Verder gaat het hard met de bouw. Bij ons, Kofstraat 13 zitten de ramen en deuren er al in. en de punt staat er ook al op! gaat hard.

Groetjes

nathalie en pascal

Naar boven
JMHofmanGeplaatst op: 25-02-2008 13:14

We kunnen beter contact opnemen met GN bouw. Die zou een factuur naar de toekomstige bewoners (ons allen) moeten sturen. En die moeten wij dan al dan niet via een tussen persoon naar de bank sturen om te laten betalen.

Aan de andere kant is dit wel lekker. De bouwrente loopt niet te hard op. Want dat betaal je alleen over het bedrag wat al betaald is uit het depot.

Groeten Jorrin & Mary

Naar boven
paulenmargrietGeplaatst op: 26-02-2008 09:01

Hallo allemaal,

Het is inderdaad voor ons alleen maar voordeliger zo laat mogelijk afrekeningen te ontvangen. Dus zo lang wij zeker weten geen afrekening misgelopen te zijn ( wat nu door iedereen bevestigd is) is er niets aan het handje :-).

Gr,

P & M

Naar boven
Richard en WandaGeplaatst op: 26-02-2008 12:54

Hi Buurtgenootjes,

Ook wij hebben nog geen rekeningen ontvangen (naast de rekening van de grond). Ik stel voor om het voorlopig nog even aan te kijken, de rente die wij ontvangen nu loopt ook alsmaar op :-) En voor de bouwrente is het ook positief!

Groetjes Richard en Wanda

Naar boven
vincent&astridGeplaatst op: 27-02-2008 11:03

wij hebben tot nu toe ook alleen maar de grond gehad. maar mijn hypotheek adviseur zegt gewoon laten gaan. hoe langer hun wachten met de volgende termijn des te gunstiger is het voor ons.

Maar er is een kans dat de bouwer dadelijk gewoon zegt dat ie alles in 1x opvraagt op de laatste 5% na dan.

doei,

Vincent & Astrid

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 27-02-2008 13:57

Is dat een probleem voor ons dan als de aannemer het straks in 2 keer vraagt?

groetjes

Nathalie

Naar boven
vincent&astridGeplaatst op: 28-02-2008 09:44
nee dat is geen probleem het verschil is volgends mij dat normaal ga je geleidelijk naar je volledige hypotheekbedrag en dan ga je in 2 stappen.
Naar boven
JMHofmanGeplaatst op: 06-03-2008 18:06
Vandaag 6 maart, hebben wij de eerste 2 facturen gehad. We kregen tegelijk de 2e en 3e termijn.

Totaal goed voor 25% van de aanneemsom

Groeten Jorrin
Naar boven
Richard en WandaGeplaatst op: 10-03-2008 15:14

Hallo allemaal,

Zaterdag kregen wij een herinnering van het eerste termijn, terwijl wij deze originele nota niet ontvangen hebben. Hebben andere dit ook ?

Alvast bedankt!

Naar boven
paulenmargrietGeplaatst op: 10-03-2008 16:54

Dag Richard en Wanda,

Wij hebben vorige week onze eerste afrekening ontvangen voor termijn 1 ( 10% - muren begane grond). Bij ons loopt alles qua rekeningen dus (nog) wel volgens schema omdat in de Schokkerstraat ook pas vorige week aangevangen is met de opbouw van deze muren. Het hele facturatiesysteem loopt volgens mij sowieso niet erg vlot, dus misschien moet er eens een officieel schrijven namens de bewoners richting Woonbron verzonden worden waarin dit probleem aangekaard wordt en wij onszelf indekken voor vertraagde rekeningen en dus ook boetes ten gevolge van deze vertragingen?

gr,

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 11-03-2008 12:07

Ik heb net contact gehad met Woonbron Vastgoed. De meneer die ik gesproken heb die had vandaag een brief ontvangen dat alle facturen/termijnen deze week verstuurd zullen worden. Dus we wachten deze week nog even af.

Hebben meerdere mensen ook nog geen rekeningen ontvangen?

groetjes,

Pascal en Nathalie

Naar boven
Richard en WandaGeplaatst op: 11-03-2008 20:30

Hoi Margriet&Paul en Pascal&Nathalie,

Aangezien Woonbron nu meermale telefonisch geinformeerd is lijkt het mij ook verstandig het eerstvolgende termijn even af te wachten.

Mocht dit ook niet volgens normale stroom verlopen lijkt het mij inderdaad verstandig om vanuit de 'nieuwe bewoners' gezamelijk een brief te schrijven naar Woonbron.

Hopelijk zijn jullie het hier ook mee eens?

Tot forumse allemaal!

Naar boven
Alex&LauraGeplaatst op: 18-03-2008 18:19

Hi,

Wij hebben enige tijd geleden de nota ontvangen.

Gr. Alex en Laura

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 20-03-2008 16:32

Beste Bewoners,

IK heb net contact gehad met Dhr. Groen van Woonbron, hij gaat over het Scheepskwartier.

Dat wij nog geen facturen hebben ontvangen ligt aan het meer- en minderwerk, iedereen heeft natuurlijk iets anders. Binnen nu en 2/3 weken moet iederen wel facturen ontvangen hebben, dus nog even geduld.

Ik heb ook gevraagd of ze met de bouw op schema liggen, zijn antwoord was dat alle woningen na de bouwvak opgeleverd worden, ook de huizen die gepland stonden voor eind juli 2008.
Van de week gaat er weer een nieuwe informatiebrief de deur uit bij Woonbron, daar zal het e.e.a. in staan. Ook over de VVE vergadering etc.

Jullie zijn weer op de hoogte.

Allemaal fijne paasdagen toegewenst.

Groetjes Nathalie en Pascal (Kofstraat 13)

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 31-03-2008 14:40

Hallo

Wie heeft er ook nog geen rekeningen/facturen ontvangen?

groetjes Nathalie

Naar boven
paulenmargrietGeplaatst op: 01-04-2008 11:02

Hoi Nathalie,

wij hebben een 2-tal weken geleden de eerste factuur ontvangen voor betaling van 10% vd aanneemsom.

gr,

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 01-04-2008 11:59

Hallo Paul & Margriet,

Wij hebben tot op heden nog niets ontvangen alleen die via de notaris ging (de grond).
Gister gebeld met Kristal (Dhr. Bruggeman) die snapte er ook niets van dat wij nog geen andere rekeningen hebben ontvangen.
Hij zal mij voor eind van deze week nog terug bellen, Ik bel hem anders vrijdag nogmaals terug.

groetjes

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 02-04-2008 12:02

Ik heb vandaag nogmaals contact gehad met Dhr. Bruggeman van Kristal. Hij melde dat ze achterlopen met de facturatie, Mvr. Tesselaar gaat hierover, die is op dit moment ziek.

Dhr. Bruggeman zei dat we volgende week de facturen wel kunnen verwachten, dus alweer afwachten.

Groetjes

Naar boven
D&PGeplaatst op: 09-05-2008 09:53

Tot zover al grond betaald en 2 termijnen gehad. Tot zover bij iedereen gaat het ook voorspoedig?

Weet iemand of de bouw nog mooi op schema ligt? Zal toch wel lukken met dat geweldige weer nu?

Weet iemand nog wanneer, waar en hoe laat de buurtvergadering is die gemeldt was in de brief (ging over locaties speeltoestellen). Zijn even op vakantie geweest en nu vergeten waar de brief is gebleven.

Groeten

Naar boven
rich&sabGeplaatst op: 11-05-2008 00:09

Hoi Dennis en Paula

De buurt vergadering is op dinsdag 20 mei. Van half 8 tot half 9 in het buurtcentrum de Boei.

Groetjes Richard en Sabrina

Naar boven
Nathalie-01Geplaatst op: 14-05-2008 12:12

Hallo bewoners,

Weet iemand misschien al iets over een eventuele meetdag? Voor bijvoorbeeld keuken, vloer etc?

Groetjes,

Nathalie

Naar boven
dtjeGeplaatst op: 22-05-2008 13:56

heey nathalie,

Gisteren hebben wij met madelon en ferry contact gehad met woonbron.

We krijgen er nog een brief over deze week, maar woensdag a.s 28 mei zou er een kijkdag plaatsvinden.

Hoelaat enso dat weet ik niet maar de brief moeten we deze week verwachten.

Nou groetjesss

Debora en michel... en de beeb

Naar boven
D&PGeplaatst op: 23-05-2008 14:42

Gisteravond de brief gezien. 28-05-08 open woning van 16:00-17:00. En gelegenheid voor het stellen van vragen.

Ben benieuwd welke woning(en) ze open zetten. In de brief hadden ze het er al over dat de stukadoor ook al aan de slag ging, schiet al aardig op zo.

Ben benieuwd hoe het er van binnen uit gaat zien, al genoeg foto's van buiten gemaakt maar binnen nog (bijna) niets.

Gr

Naar boven
dtjeGeplaatst op: 25-05-2008 22:53

hoihoi,

Ik denk zelf dat het de eerste huizen zijn waar ze als eerste aan begonne zijn.

Mijn huis zit daar ook tussen jeeee haha.

Maar cker weten doe ik het natuurlijk niet.

Groetjes Buurtjes hoekwoning boven...kotterstraat 31

Naar boven

Keuken kopen?
Bekijk al het aanbod

Klus?
U heeft een klus, wij zoeken de goedkoopste vakman.
Vraag een offerte aan

Quick Step laminaat
Vloertarieven vergelijken

Verzekering vergelijken
Vraag een offerte aan

Hier adverteren?

Bouwbegeleiding nodig?
Casa Nova voor al uw vragen

Disclaimer    Colofon    Copyright BIJN Solutions B.V. Alle rechten voorbehouden.    Powered by Nieuwbouwwoningen.nl